סוגי שיש

שיש – הוא נמצא בבית של כולנו, לעיתים גם בכמה אזורים שונים. ניתן למצוא אותו על גבי מדרגות, ספי חלונות, חדרי אמבטיה – וכמובן במטבח.

ישנם סוגים רבים של משטחי שיש המגיעים במגוון תצורות, גוונים ומרקמים. כל אחד מהסוגים מתאים לצרכים ולשימושים שונים.

אז מהם הסוגים העיקריים הקיימים?

שיש טבעי – נהוג להתבלבל ולחשוב שכל משטח שיש עשוי משיש טבעי – אך לא כך הדבר. השיש הטבעי מורכבות מיתרונות הכוללות מראה שיש חי ונושם שנוצר בטבע ללא תנאי מעבדה ובנגיעה מופלאה של אמא אדמה. אך זאת לצד חסרונותיו, אין אפשרות להניח עליו פלטת שבת או סירים רותחים, הוא בעל יכולות ספיגה ומכאן שאין ליצור מגע ישיר בינו לבין חומרים מכתימים כגון תבלינים וחומצות. שיש טבעי מתאים יותר לאמבט, לריצוף הבית והחוץ, למדרגות ולחיפוי קירות. השיש הטבעי לא מתאים לכל צורך ולכן יש להתאים את מידת הקשיחות, העמידות, והשקיפות של כל משטח.

שיש גרניט – מדובר בסוג החזק ביותר. שיש גרניט עשוי אבן טבעית לגמרי, אשר נחצבה ממעמקי האדמה וככל שמלטשים אותה הופכת חזקה ומבריקה יותר. הגרניט מגיע במגוון עצום של צבעים ומרקמים בדיוק כפי שנוצרו בטבע. אמנם הגרניט הוא גם הסוג היקר ביותר – אך ללא ספק תכונותיו העוצמתיות הן בהתאם למחיר.
שימוש בשיש גרניט למטבח מביא עמו יתרונות ייחודיים – מעצם היותו טבעי ומהסיבה שנוצר בתהליכים וולקניים הוא עמיד בפני חום, אינו סופח כתמים, אינו רגיש לחומרי ניקוי ועמיד בפנים מכות ושריטות. על כן  הוא משלב מראה ייחודי וטבעי לצד פונקציונליות שאין שנייה לה במטבח.

שיש קוורץ סינטטי – משטח קוורץ עשוי ברובו מחול (93%) ומשלב חומרי הדבקה נוספים. שיש סיננטי הפך לאחד הסוגים הפופולאריים מכיוון והוא מתאים למי שאוהב את העיצוב המודרני אך לא מעוניין להשקיע סכומים גבוהים מדי. יש לקחת בחשבון כי שיש סינטטי איננו עמיד בחום ישיר של סירים ופלטות ובעל רגישות לחומרי ניקוי מסוימים. הסיבה לפופולריות בכל זאת היא המגוון – מבחר רחב של צבעים, גוונים, עוביים וגימורים (מט, מבריק וטבעי).

גרניט פורצלן – אחד החידושים המרעננים שכבשו את עולם השיש. מה זה למעשה גרניט פורצלן? מדובר בחומרים מועשרים שנדחסו בחום גבוה ובשריפה בתנור בכדי לשלב את תכונות העוצמה של הגרניט הטבעי, יחד עם שליטה בטקסטורות על מנת לספק מגוון רחב של צבעים מרהיבים ומרקמים ייחודיים. בכך מאפשרים המשטחים לקלוע לכל טעם, סגנון ומראה עיצובי ברחבי הבית. המשטחים הללו עמידים בפני כתמים, שריטות, טמפרטורות קיצוניות של חום וקור, וכן עמידות צבע לאורך זמן מול פגעי מזג האוויר בתנאי חוץ.

ובכן, אל מול מגוון הסוגים הקיימים – אצלנו בשיש חזן, נשמח לייעץ בהתאם לצרכים האישיים שלכם ולסייע לכם להתאים את הבחירה הנכונה ביותר עבור הבית שלכם.

דילוג לתוכן